Leea Putulasta kollegion varapuheenjohtaja, Minna Isomursusta professorijäsen

Oulun yliopiston kollegio on valinnut kokouksessaan 12.2.2024 ensimmäiseksi varapuheenjohtajakseen Leea Putulan. Opiskelijat ehdottivat Putulaa varapuheenjohtajaksi Lotta Leinosen tilalle, jonka kausi yliopistokollegiossa päättyi 31.12.2023.

Johtosäännön mukaan yliopistokollegio valitsee keskuudestaan puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa siten, että jokainen yliopistoyhteisön kolmesta ryhmästä, eli professorit, muu henkilökunta ja opiskelijat, tulevat edustetuksi. Yliopistokollegion puheenjohtajana jatkaa professori Helka-Liisa Hentilä ja toisena varapuheenjohtajana yliopiston lehtori Juha Ahola.

Kollegio totesi, että tieto- ja sähkötekniikan tiedekunnan varsinaiseksi professorijäseneksi Olli Silvénin tilalle nousee aiemmin varajäsenenä ollut Minna Isomursu. Isomursun henkilökohtaiseksi varajäseneksi kollegio nimitti tiedekunnan professorien ehdotuksesta professori Timo Ojalan. Olli Silvén erosi kollegiosta jäätyään eläkkeelle vuoden 2023 lopussa.

Lisätietoa yliopistokollegiosta

Viimeksi päivitetty: 13.2.2024