Luodaan yhdessä parempaa toimintakulttuuria – vastaathan kyselyyn 19.10. mennessä

Oulun yliopisto kutsuu opiskelijat ja henkilöstön vastaamaan kyselyyn, jossa pohditaan, millainen on hyvä toimintakulttuuri. Kysely on lähetetty opiskelijoille ja henkilöstölle sähköpostitse, ja vastata voi 19.10. klo 16 mennessä.

Oulun yliopisto aloitti keväällä 2023 Code of Conduct -työn, jossa määritellään yhteisölle eettiset toimintaperiaatteet. Eettisillä toimintaperiaatteilla selkeytämme henkilöstölle ja opiskelijoille sisäiset toimintalinjauksemme, odotukset arjen tilanteissa käyttäytymiselle ja kokoamme yhteen meitä koskevat säännöt ja määräykset.

Eettisten toimintaperiaatteiden yhteiskehittäminen tapahtuu kahdessa vaiheessa. Ensimmäisessä vaiheessa yhteisön jäsenillä on mahdollisuus tuottaa omia kiteytettyjä ajatuksiaan vastaamalla 9.-19.10.2023 auki olevassa kyselyssä kolmeen kysymykseen:

1. Ajatuskoe: Yön aikana on tapahtunut ihme ja Oulun yliopiston toimintakulttuuri hipoo täydellisyyttä. Mitä konkreettista havaitset viikon aikana?
  2. Mitä korjattavaa nykyisessä toimintakulttuurissamme on? Mikä voisi olla paremmin sinun näkökulmastasi? (arvot, toimintamallit, käytös)
  3. Millä konkreettisilla tavoilla voimme edistää yhteisöllistä ja arvostavaa toimintakulttuuria?

Vastauslinkit löydät sähköpostista, joka on lähetetty 16.10.2023 otsikolla "Tervetuloa kehittämään eettisiä toimintaperiaatteita - Welcome to co-create the Code of Conduct for the University of Oulu".

9.10.2023 viesti on tullut sähköpostiin otsikolla "Luodaan Oulun yliopistoon yhdessä parempaa toimintakulttuuria – osallistu yhteiskehittämiseen/Let's create a better organizational culture at the University of Oulu – participate in co-creation together".

Yhteiskehittämisen toisessa vaiheessa 20.10.–1.11.2023 yhteisömme jäsenet pääsevät näkemään ja punnitsemaan muiden tuottamia kirjauksia.

Kiitos osallistumisesta etukäteen!

Lisätietietoja: tero.vedenjuoksu@oulu.fi