Mentorointi2020 - haku käynnistyi tänään!

Lukuvuoden 2020-2021 mentorointiohjelman hakuaika on käynnistynyt tänään! Ohjelma on jälleen avoin kaikkien tiedekuntien opiskelijoille. Mentoreina toimii Oulun yliopiston alumneja ja muita korkeakoulutettuja oman alansa asiantuntijoita, joilla on aito halu tukea opiskelijoitamme työelämään siirtymisessä.

Mentorointiohjelma 2020

Oulun yliopiston mentorointiohjelman 2020-2021 hakuaika kaikkien tiedekuntien suomalaisille ja KV-opiskelijoille on auki ma 28.9. – pe 23.10.2020 (klo 12 mennessä).

Mentoroinnissa maisterivaiheen loppuvaiheen opiskelija saa keskustelukumppaniksi korkeakoulusta valmistuneen työelämäkokemusta omaavan mentorin, jonka kanssa opiskelija keskustelee noin puolen vuoden ajan opinnoista ja omaan tulevaan työuraan liittyvistä toiveista, suunnitelmista ja huolista. Mentorointi on vapaaehtoisohjelma, johon tulee sitoutua eikä siitä saa opintopisteitä. Kaikkien tiedekuntien opiskelijat ovat tervetulleita ohjelmaan, yksi rikkaus ohjelmassa onkin sen poikkitieteellisyys. Erityisesti kuitenkin vuosittain kaivataan lisää opiskelijoita ICT-aloilta ja tekniikan aloilta, lääketieteellisestä tiedekunnasta, humanistisilta aloilta, opettajaksi opiskelevista sekä kasvatustieteistä yleensä ja luonnontieteistä. Riippuen vallitsevasta pandemiatilanteesta ohjelma järjestetään mahdollisesti joko kokonaan tai osittain etäyhteydellä.

Hakulinkki aktoriksi

Milloin voi hakea mentorointiin?

• opiskelija on maisterivaiheen opiskelija lähellä valmistumista
  • opiskelijalla on vähän tai ei juuri ollenkaan työkokemusta
  • opiskelija on miettinyt tulevaisuuttaan opintojen jälkeen
  • opiskelija tarvitsee varmuutta ja neuvoja työelämään siirtymiseen ja uravalintaan
  • opiskelijalla on vaikea hahmottaa omaa osaamista ja kertoa siitä muille
  • opiskelija haluaa verkostoitua ja keskustella muiden samanhenkisten kanssa työelämään liittyvistä aiheista
  • opiskelija pystyy kertomaan avoimesti mentorille luottamuksellisesti mieltään askarruttavista työelämäteemoista
  • opiskelija on kiinnostunut reflektoinnista ja itsensä kehittämisestä

Lisätietoja mentoroinnista

Ohjelmaa vetävät alumnikoordinaattori Riitta Arffman ja työelämäpalvelujen asiantuntija Outi Tolonen.

Viimeksi päivitetty: 26.3.2021