Opiskelija, osallistu Kickstart liikeideakilpailuun ja voita 500€ + 1500€!

Sinulla on varmasti ideoita, joita voit jalostaa esimerkiksi seuraavien kysymysten pohjalta:

Mitä maailman markkinoilta puuttuu?
Mitä pitäisi tehdä paremmin kuin nyt?
Miten sinä haluaisit tehdä bisnestä jos voisit tehdä mitä vaan?

Oulun innovaatioallianssi haluaa kannustaa opiskelijoita miettimään yrittäjyyden mahdollisuuksia ja työstämään liikeideaa Kickstart liikeideakilpailussa! Tiimisi voi voittaa yhteensä jopa 1500€ + 500€ esittelemällä liikeideansa!

Kilpailuun osallistuu opiskelijoita Oulun yliopistolta, Oulun ammattikorkeakoululta ja OSAOlta.

Toimi näin:

• Luonnostele liikeidea, ja tee siitä kevyt max 5min video jossa esittelet liikeideasi. (Ohjeet videolle on alla).

• Täytä ilmoittautumislomake ja liitä video mukaan: https://www.kickstartoulu.fi/.

• Lähetä lomake ja kuulostele pääsitkö semifinaaleihin! (Jos et, ei hätää, valmennamme sinua silti mielellämme eteenpäin jos yrittäjyys kiinnostaa!).

• Finaaliin pääsee kolme parasta jokaisesta oppilaitoksesta, eli: Osaosta, Oamk:lta ja Yliopistolta.

Finaalin palkinnot ovat 1500€, 500€, ja 300€ ja semi-finaalin palkinnot ovat 500€, 300€, ja 200€.

HAKUAIKAA ON JATKETTU, hae mukaan mahdollisimman pian mutta viimeistään 25.11.!

Ohjeet videolle:
Video saa olla enintään 5 minuuttia pitkä ja siihen tulee sisällyttää seuraavat tiedot:

• Mikä on liikeideasi? Kuvaa ideaa lyhyesti.

• Liiketoimintapotentiaalin omaava idea tarjoaa aina ratkaisun johonkin haasteeseen. Minkä ongelman tai tarpeen liikeideasi pyrkii ratkaisemaan? Kuvaa tuote/palvelu.

• Keitä ovat asiakkaat?

• Liiketoiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa. Kuinka ansaitset rahaa ideallasi? Kuka maksaa, mistä maksaa ja minkä takia?

• Halutessasi voit vielä kertoa jotakin muuta liikeideastasi. Esim. Mikä on alan kilpailutilanne? Miten idean käytännön toteutus järjestetään? Minkälaisia haasteita idean toteuttamiseen liittyy?

• Lataa video Driveen, Dropboxiin, SharePointiin tai Youtubeen ja luo jaettava linkki, jonka voit liittää hakulomakkeelle.

Videon voi kuvata millä tahansa kameralla ja tyyli on vapaa. Tärkeintä on, että videolta tulee selkeästi ilmi pyydetyt tiedot!

Kysymykset ja lisätietoa: anne.sorvari@oamk.fi, puh 050 911 6999

Viimeksi päivitetty: 22.11.2022