Tule airueksi Oulun yliopiston tohtoripromootioon!

Oulun yliopiston kahdestoista, kaikkien tiedekuntien yhteinen tohtoripromootio järjestetään 17.–19.5.2024. Promootio on arvokkain ja perinteikkäin akateeminen juhla, jossa vihitään tiedekuntien kutsumat kunniatohtorit sekä vuosina 2020–2023 tai aiemmin väitelleet nuoret tohtorit. Kutsumme nyt yliopiston opiskelijoita mukaan airuiksi toteuttamaan arvokasta juhlaa!
Airueita seisomassa Saalastinsalin edessä tohtoripromootiossa. Ihmiset salissa istuvat.

Airuilla on hyvin merkittävä roolitohtoripromootion tapahtumapäivien eri tilaisuuksissa. Airuiden tehtäviä ovat mm. kunniavartio tilaisuuksien aikana, vieraiden vastaanotto ja opastus, narikoista huolehtiminen, miekanhiojaisissa ja promootioaktissa avustaminen sekä muu yleinen opastus päivällisillä ja tanssiaisissa. Jokaiselle tiedekunnalle omat airuet ovat kunnia-asia. Tehtävissä airuita ohjaa tohtoripromootion yliairut Heikki Kontturi.

Ainutlaatuisen kokemuksen ja uusien tuttavuuksien lisäksi airuet saavat arvokkaasta työstään todistuksen sekä mahdollisuuden 5 opintopisteen vapaavalintaisiin opintoihin (Työelämäopinnot: työkokemus 5 op). Lisäksi airuet saavat arvokasta kokemusta kansainvälisestä tapahtumasta. Tohtoripromootion jälkeen vietetään airuiden kesken kiitosjuhlaa eli karonkkaa.

Hae airueksi tällä lomakkeella 16.2.2024 mennessä.

Toivomme airuilta itseohjautuvuutta ja periksiantamattomuutta. Työvaliokunta valitsee tehtäviin sopivat airuet. Tohtoripromootioon valituille airuille järjestetään helmikuussa infotilaisuus. Lisäksi kevään aikana on useita harjoituksia hotelli Lasaretissa, Saalastinsalissa ja Oulun tuomiokirkossa.

Kiitämme tulevia airuita jo etukäteen – Olet tärkeä osa tämän juhlallisen akateemisen perinteen säilymistä.

Lue lisää promootioperinteestä ja airuiden roolista.

Mikäli sinulla on kysyttävää airueen tehtäviin ja promootioon liittyen voit laittaa viestiä osoitteeseen conferment.ceremony@oulu.fi tai olla suoraan yhteydessä yliairut Heikki Kontturiin: heikki.kontturi@oulu.fi.

Viimeksi päivitetty: 31.1.2024