Uusi kaksoistutkinto-ohjelma biokemian maisteriohjelmassa

Oletko kiinnostunut kansainvälisen kaksoistutkinto-ohjelman suorittamisesta? Oulun yliopiston kansainvälisessä  biokemian maisteriohjelmassa opiskeleva voi pian valita uuden suuntautumisvaihtoehdon, kantasolubiologian. Oulun yliopisto järjestää koulutuksen yhdessä saksalaisen Bochumin yliopiston kanssa. Suoritettuaan opinnoit opiskelija saa tutkintotodistuksen sekä Oulun että Bochumin yliopistosta.

”Kantasolubiologian suuntautumisvaihtoehto on upea mahdollisuus opiskelijoille, sillä meillä ei ole tarjolla heille vastaavia kursseja Oulun yliopistossa. Vastaavasti Bochumin yliopistossa opiskelevat voivat tulla meille opiskeleman bioinformatiikkaa ja molekyylibiologiaa, joissa meillä on vahva osaaminen”, kertoo koulutusdekaani Tuomo Glumoff Oulun yliopiston biokemian ja molekyylilääketieteen tiedekunnasta.

Opiskelija valitsee kaksoistutkinto-opintolinjan maisteriopintojensa alussa. Haku Bochumiin on 2.-16.5.2024. Opiskelijat ovat ensimmäisen syyslukukauden Oulussa ja lähtevät sen jälkeen puoleksi vuodeksi Bochumiin. Kaksoistutkinnon maisterintutkinnon lopputyön voi tehdä valinnan mukaan joko Oulussa tai Bochumissa, ja se tarkastetaan molempien yliopistojen toimesta yhdessä.

Uusi tutkinto-ohjelma on syntynyt yhteistyössä Eurooppa-yliopisto UNICin kanssa, jonka jäseniä sekä Oulun yliopisto että Bochumin yliopisto ovat.

Tutustu maisteriohjelmaan Master´s in Biochemistry

Viimeksi päivitetty: 1.3.2024