Oulussa tarvitaan osaajia – vetovoimainen kampus houkuttelee opiskelijoita

”Oulun yliopiston kehittyminen, uudistuminen ja halukkuus investoida Ouluun on koko Oulun seudun voitto," kertoo Oulun yliopiston alumni, kauppatieteiden ja yhteiskuntatieteiden maisteri Mika Parkkari.
Mika Parkkari

Mika Parkkari, Oulun yliopiston alumni

Keskustakampus palvelee koko Oulua houkuttelemalla entistä enemmän opiskelijoita Ouluun – parantamalla heidän viihtymistään, tulevaisuuden osaajat ja asiantuntijat myös pysyvät Oulussa. Näin koko alue ja sen palvelut kehittyvät!

Oulussa tarvitaan osaajia, joten myös Oulun yliopiston on tarkasteltava laajasti omia vetovoimatekijöitään. Kampukseen liittyvät vetovoimatekijät ovat merkityksellisiä: korkeakoulujen vetovoimatutkimuksen mukaan syyt, joiden vuoksi opiskelijat eivät suosittele Oulun yliopistoa opiskelupaikaksi ovat muun muassa kunnalliset palvelut, kaupalliset palvelut ja julkinen liikenne.

Keskustakampuksen myötä myös nämä vetovoimaongelmat korjaantuvat!