Keskustassa yliopisto elää ja kehittyy osana yhteisöä

Keskustakampus vastaa tulevaisuuden haasteisiin kehittämällä Oulun ja yliopiston vetovoimaa.

Yliopisto keskustassa vaikuttaa koko kaupunkiin. Me kysyimme, mitä hyvää keskustakampus tuo Oululle.

Ihmiset nostivat esiin yliopiston kirjaston saavutettavuuden, tieteen ja koulutuksen näkymisen kaupungissa ja keskustan vilkastumisen. Elävässä kaupunkikeskustassa kohtaavat kaikenikäiset ihmiset ja kivijalkakauppoihin riittää asiakkaita. Moderni ja houkutteleva keskustakampus saa uudet opiskelijat ja tulevaisuuden asiantuntijat viihtymään Oulussa!

Täällä voit tutustua keskustakampuksen vaikutuksiin oululaisten näkökulmasta!
Kirjastonjohtaja Minna Abrahamsson-Sipponen

Keskustakampus pähkinänkuoressa

Keskustakampuksella tulee opiskelemaan ja työskentelemään yhteensä tuhansia ihmisiä. Se kasvattaa keskustan palveluiden kysyntää ja parantaa keskustan elinvoimaisuutta.

opiskelijan kampus

työntekijää

Keskustakampuksen tavoitteena on olla hiilineutraali. Kampukselle pääsee helposti junalla ja viidentoista minuutin pyöräilyvyöhykkeellä asuu 50 % enemmän väestöä Linnanmaahan verrattuna.

laadukasta pyöräpaikkaa lämmitetyssä hallissa

2 minuutin

kävelymatka rautatieasemalta

Nykyiseen toimintamalliin verrattuna yliopiston omistama keskustakampus mahdollistaisi Oulun yliopistolle 20 vuoden aikana ennusteen mukaan merkittävän säästön, jonka lopullinen suuruus riippuu Linnanmaalla tehtävistä tilajärjestelyistä.

Usein esitettyjä kysymyksiä

Mitä hyvää keskustakampus voisi tuoda Oululle?

Mitä hyvää keskustakampus voisi tuoda Oululle? Kerro meille.