Kauppatieteet Oulun yliopiston toiseksi suosituin yhteishakukohde

Oulun yliopiston kauppakorkeakouluun haki kevään toisessa yhteishaussa yhteensä 2 553 hakijaa. Kauppatieteiden kandidaatti- ja maisteriohjelma oli Oulun yliopiston toiseksi suosituin hakukohde lääketieteen jälkeen. Yhteishaku suomenkielisiin kandidaatti- ja maisteriohjelmiin päättyi keskiviikkona 27.3. kello 15.

Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun suomenkieliset tutkinto-ohjelmat kiinnostivat jälleen hakijoita. Viisivuotiseen kauppatieteiden kandidaatti- ja maisteriohjelmaan hakijoita oli varsinaisen haun kautta 2 433 ja avoimen väylän kautta 66. Suomenkieliseen laskentatoimen maisteriohjelmaan hakijoita oli 105. Aloituspaikkoja kauppakorkeakoulun ohjelmiin on tarjolla 235.

Hakijoiden määrä kasvoi kauppatieteiden ja avoimen väylän hakukohteissa viime vuodesta. Laskentatoimen maisteriohjelman hakijamäärä pysyi samalla tasolla. Ensisijaisesti opiskelupaikkaa Oulun yliopiston kauppakorkeakoulusta tavoitteli 597 hakijaa.

Kandidaattiohjelman pääasiallinen valintatapa on todistusvalinta. Todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 27.5. Kauppatieteellisen alan valintakoe järjestetään tiistaina 4.6. klo 12.00-15.00.

Opiskelijavalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 4.7. Opiskelupaikka on otettava vastaan viimeistään 11.7. klo 15.00.

Tietoa yhteishaussa hakeneille

Tietoa avoimen väylässä hakeneille