Biomarkkinoinnista etsitään vastauksia ihmisen ja botin kumppanuuden saloihin
Rahoittajat


Projektin tiedot
Projektin kesto
-
Projektin rahoittaja
Rahoituksen määrä
100 000 EUR
Projektin koordinaattori
Oulun yliopisto
Yhteystiedot
Projektin vetäjä
- Yliopistotutkija
Projektin kuvaus
Tässä hankkeessa kehitetään edistyneitä mittareita hyvinvoinnin taustatekijöiden, kuten antropomorfismin, tutkimiseen tekoälyagenttien ja ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa. Erityishuomio kohdistuu nuoriin aikuisiin ja ikääntyneisiin.
Tavoitteena on tuottaa uutta tieteellistä tietoa ihmisen ja tekoälyn vuorovaikutuksesta ja sen vaikutuksista hyvinvointiin, korostaen antropomorfisoinnin ja käyttäjien sitoutumisen merkitystä.
Lisäksi hanke uudistaa markkinoinnin alaa rakentamalla biomarkkinoinnin paradigmaa ja kehittää menetelmiä, jotka tarjoavat sovellettavaa tietoa sekä julkiselle kunnalliselle palvelusektorille että yksityisille terveys- ja hyvinvointialan toimijoille.
Parhaan paperin palkinto
Saba Orfi. Best paper award in Digitization track. “Shaping human-bot companionship through emotional engagement: A multimodal approach.” Finnish Academy of Marketing – 4th Annual International Conference. June 16 – 18, 2025, Tampere
Uutiset
Vuosikertomukset
A pilot PhD course focused on multimodal
methods with an interdisciplinary mindset. Oulu Business School annual report 2024. Pages 34-35.