Biomarkkinoinnista etsitään vastauksia ihmisen ja botin kumppanuuden saloihin

Hanke keskittyy biomarkkinoinnin kehittämiseen uutena alana, joka hyödyntää monimuotoisia biologisia mittauksia – kuten ihon sähkönjohtavuutta, sykevaihtelua ja silmänliikkeiden analyysiä – paljastaakseen tiedostamattomia prosesseja markkinointitilanteissa. Tavoitteena on kehittää uusia biomarkkinoinnin työkaluja, joiden avulla voidaan paremmin ymmärtää fysiologisten ja emotionaalisten reaktioiden merkitystä hyvinvoinnin selittämisessä.

Rahoittajat

Finnish Foundation for Economic Education
Research group members of the biomarketing research group.

Projektin tiedot

Projektin kesto

-

Projektin rahoittaja

Liikesivistysrahasto

Rahoituksen määrä

100 000 EUR

Projektin koordinaattori

Oulun yliopisto

Yhteystiedot

Projektin vetäjä

Projektin kuvaus

Tässä hankkeessa kehitetään edistyneitä mittareita hyvinvoinnin taustatekijöiden, kuten antropomorfismin, tutkimiseen tekoälyagenttien ja ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa. Erityishuomio kohdistuu nuoriin aikuisiin ja ikääntyneisiin.

Tavoitteena on tuottaa uutta tieteellistä tietoa ihmisen ja tekoälyn vuorovaikutuksesta ja sen vaikutuksista hyvinvointiin, korostaen antropomorfisoinnin ja käyttäjien sitoutumisen merkitystä.

Lisäksi hanke uudistaa markkinoinnin alaa rakentamalla biomarkkinoinnin paradigmaa ja kehittää menetelmiä, jotka tarjoavat sovellettavaa tietoa sekä julkiselle kunnalliselle palvelusektorille että yksityisille terveys- ja hyvinvointialan toimijoille.

Tutkimusryhmän jäsenet

Projektin aktiviteetit