Etäopinnot jatkuvat 31.5.2021 asti – kasvomaskisuositus julkisissa tiloissa

Oulun yliopiston COVID-19-valmiusryhmä on päättänyt, että COVID-19-tartuntatilanteen ja pandemian kokonaistilanteen kehittymisen vuoksi Oulun yliopistossa jatketaan pääsääntöistä etäopiskelua 31.5.2021 saakka. Myös työnteko jatkuu pääsääntöisesti etätyönä 31.5.2021 saakka.

Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin alueellisen COVID-19-koordinaatioryhmän suosituksen mukaisesti Oulun yliopisto suosittelee käyttämään suu-nenäsuojainta kaikissa julkisissa sisätiloissa ja yleisötilaisuuksissa Oulun kaupungin alueella 29.10.–12.11.2020.

Suu-nenäsuojaimen käyttösuositus koskee kaikkia yliopiston tiloja, mutta ei kuitenkaan tilanteita, joissa 1–2 metrin turvaväli voidaan varmuudella ylläpitää tai kun henkilö työskentelee esimerkiksi yksin omassa työhuoneessaan. Suositus koskee yli 15-vuotiaita.

Oulun yliopisto suosittelee, ettei yli 20 hengen tilaisuuksia järjestetä. Tämä koskee myös tällaisiin tilaisuuksiin osallistumista. Suositus on voimassa 29.10.–12.11.2020.

Koulutuspalvelut järjestää kaikille opiskelijoille yhteisen Yhdessä etänä -verkkotilaisuuden 26.11. Tilaisuudessa on mahdollista esittää kysymyksiä etäopiskeluun liittyen. Tilaisuudesta uutisoidaan myöhemmin opiskelijalle-sivulla.

Yliopiston päivittyvät koronaohjeet >

Ethän jää yksin – tarjoamme tukea!

Tiedämme, että etäopiskelu voi olla haastavaa, mutta selviämme poikkeusajasta yhdessä. Tarjoamme opiskeluun monenlaista tukea.

Viimeksi päivitetty: 25.3.2021