Opettajat, opettaminen ja kasvatusyhteisöt
Tutkimuksessamme hyödynnämme monipuolisesti kvalitatiivisia ja kvantitatiivisia menetelmiä kuten narratiivisia lähestymistapoja, post-kvalitatiivisia ja osallistavia lähestymistapoja sekä taideperustaisia menetelmiä mukaan lukien pitkittäistutkimukset, interventiotutkimukset ja fysiologiset tutkimukset.
Tutkimuksemme edistää koulutuksen ja kasvatuksen teoreettista, metodologista ja pedagogista kehittämistä. Tutkimustuloksilla vaikutetaan koulutuspolitiikkaan ja -käytäntöihin, opettajankoulutuksen muutoksiin, kasvatuskäytäntöjen kehittämiseen sekä kasvattajien ja lasten hyvinvointiin yhteistyössä ammatillisten asiantuntijoiden kanssa.
TTEC osaltaan vahvistaa kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunnan strategiaa Yhdessä kasvaen, oppien ja hyvinvoivaa tulevaisuutta luoden.