Oulun yliopisto – kestävämpää, älykkäämpää ja inhimillisempää maailmaa rakentamassa

Oulun yliopisto on kansainvälisesti toimiva tiedeyliopisto, joka tuottaa uutta tieteellistä tietoa ja siihen perustuvia ratkaisuja sekä kouluttaa tulevaisuuden suunnannäyttäjiä. Vuonna 1958 perustettu Oulun yliopisto on yksi Suomen monitieteisimpiä ja suurimpia yliopistoja.

Uutta osaamista rakentamassa

opiskelijaa 8 tiedekunnassa

työntekijää

Oulun yliopisto pyrkii kaikessa toiminnassaan erinomaiseen laatuun ja korkeaan vaikuttavuuteen. Tutkijamme julkaisevat vuosittain lähes 3000 tieteellistä julkaisua ja uusia tutkimuslähtöisiä yrityksiä syntyy vuosittain useita.

Tutustu Oulun yliopistoon

Oletko kiinnostunut osaamistasi täydentävistä opinnoista tai oletko suuntaamassa kokonaan uusille poluille? Vai kiinnostavatko kansainvälisen ja monitieteellisen työympäristömme tarjoamat uramahdollisuudet?

Oletko tulossa vierailemaan kampukselle? Katso kartat, saapumisohjeet ja yliopiston vierailukohteet.

Organisaatio, johto ja tiedekunnat

Oulun yliopistoon kuuluu kahdeksan tiedekuntaa ja monia erikoistuneita tutkimusyksiköitä. Yliopistossa ylin päätöksenteon elin on hallitus. Hallitus päättää muun muassa yliopiston toiminnan ja talouden keskeisistä tavoitteista, strategiasta ja ohjauksen periaatteista.

Strategia ja arvot ohjaavat yliopiston toimintaa

Oulun yliopistossa tehdään laadukasta, vaikuttavaa ja vastuullista tutkimusta. Pyrimme erinomaiseen opiskelijakokemukseen ja hyvinvoivaan yliopistoyhteisöön. Arvomme ovat: Luomme uutta, Kannamme vastuuta ja Onnistumme yhdessä. Tähtäämme kaikessa toiminnassamme kestävään kehitykseen.

Sinua voisi kiinnostaa myös