HAiLife - Ihmistieteiden datasta uutta liiketoimintaa

Hanke tukee ICT-yritysten mahdollisuuksia hyödyntää ihmistieteiden dataa monipuolisesti osana nykyistä ja uutta liiketoimintaa. Järjestämme yrityksille datatalouteen ja tekoälyyn liittyviä asiantuntijaseminaareja, joissa pohditaan erityisesti ihmistieteiden datan mahdollisuuksia liiketoiminnassa.

HAiLife Tietopankki löytyy alempaa.

Rahoittajat

Oppimistieteen opiskelijat vuorovaikutteisen oppimisen tutkimustilassa Oulun yliopistolla.

Projektin tiedot

Projektin kesto

Rahoittaja

Euroopan rakenne- ja investointirahastot - Euroopan aluekehitysrahasto (EAKR)

Projektin rahoittaja

Pohjois-Pohjanmaan liitto

Projektin koordinaattori

Oulun yliopisto

Yhteyshenkilö

Projektin kuvaus

Tuemme yritysten mahdollisuuksia hyödyntää ihmistieteiden dataa tarjoamalla tietoa datan käyttömahdollisuuksista sekä tutkimusympäristön datan keräämiseen

HAiLife tukee ICT-yritysten mahdollisuuksia hyödyntää ihmistieteiden dataa monipuolisesti osana nykyistä ja uutta liiketoimintaa. Hanke kokoaa ja tuottaa helposti hyödynnettävissä olevaa tietoa ja tukimateriaalia kohdeyritysten hyödynnettäväksi. Esiselvitys kartoittaa myös yritysten tarvetta jatkaa liiketoimintainnovaatioiden kehittämistä hankkeessa muodostetun verkoston kanssa ja valmistelee jatkotoimenpiteet, joilla ihmistieteiden liiketoimintainnovaatioiden yhteiskehittäminen mahdollistetaan jatkossa.

Hanketta toteuttaa Oppimisen ja koulutusteknologian tutkimusyksikkö LET, joka on erikoistunut hyödyntämään tutkimusteoreettista tietoa mm. teknologiatuetuista oppimisprosesseista. Hankkeen yrityksille suunnattujen osallistavien työpajojen toteutusympäristö on Oulun yliopiston LeaF - tutkimusinfrastuktuuri, jossa voidaan tutkia ihmisten toimintaa ja vuorovaikutusta eri menetelmin. LeaFin monipuoliset tilat, laitteet ja menetelmällinen osaaminen soveltuvat tutkimuksen ja yrityselämän käyttöön. Hanketta rahoittaa Pohjois-Pohjanmaan Liitto ja Euroopan aluekehitysrahasto.

Alta löydät hankkeen Tietopankin.

Tietopankki

HAiLife-hankkeen ihmistieteiden datan tietopankkiin on kerätty erilaisia yrityksille hyödyllisiä tallenteita, linkkejä, julkaisuja ja muita resursseja.

Projektin toimenpiteet

LeafEvent

Asiantuntijaseminaarit

29.09.2022 | Ihmistieteiden datasta liiketoimintaa? | blogikirjoitus