Oulun yliopiston kesäopinnot etänä – syksyllä toiveena palata kampuksille

Oulun yliopisto valmistautuu järjestämään syyslukukauden opinnot 1.8.2021 alkaen jälleen kampuksilla. Kesäopinnot 1.6.–31.7.2021 välisenä aikana järjestetään kevätlukukauden tavoin vielä etänä. Oulun yliopisto on linjannut jo aikaisemmin, että kevätlukukausi järjestetään etänä 31.5.2021 saakka välttämätöntä lähiopetusta lukuun ottamatta.

Päätöksellä syksyn opinnoista Oulun yliopisto haluaa tukea opiskelijoiden ja opettajien hyvinvointia. Erityisesti ensimmäisen ja toisen vuoden opiskelijoille halutaan tarjota mahdollisuus opetukseen ja kohtaamisiin kampuksilla.

Koronaepidemian kehittymistä seurataan kuitenkin jatkuvasti ja syksyn opintojen osalta varaudutaan myös etäopetukseen kaikissa opinnoissa. Erityisesti sellaiset opinnot, joissa kurssin uudelleen suunnittelu olosuhteiden muuttuessa olisi hankalaa, kannattaa lähtökohtaisesti suunnitella toteutettavaksi etänä. Opetusta voidaan tarjota etäopetuksena, monimuoto-opetuksena tai hybridiopetuksena tilanteissa, joissa se on pedagogisesti mielekästä.

Tilannetta arvioidaan jatkuvasti aluehallintoviraston antamien suositusten ja määräysten perusteella.

Katso yliopiston koronaohjeet opiskelijoille.

Opiskelija, miten voit?

Haluamme kiittää kaikkia opiskelijoitamme sinnikkäästä koronasuositusten noudattamisesta. Kun jaksamme yhdessä noudattaa suosituksia edelleen, suojaamme läheisiämme ja pääsemme kohtaamaan toisemme nopeammin jälleen myös kampuksilla.

On tärkeää, että pyydät rohkeasti apua, jos sinulla on paha olla, opinnot takkuilevat tai suunta on hukassa. Ethän jää yksin, sillä tarjolla on monenlaista tukea elämän ja opiskelun haasteisiin:

• Katso vinkkejä etäopiskeluun
  • Omaopettaja on lähiohjaajasi ja tukee opiskeluun ja sen suunnitteluun liittyvissä kysymyksissä.
  • Koulutuksen lähipalvelut vastaavat kaikenlaisiin opiskeluun ja koulutukseen liittyviin kysymyksiin.
  • Opintopsykologit tarjoavat ohjausta esimerkiksi opiskelutaitoihin, ajankäyttöön, jaksamiseen ja stressiin tai jännittämiseen liittyvissä kysymyksissä. Voit myös osallistua opintopsykologien pitämälle Opiskelutaidot-kurssille, josta saat tietoa ja käytännön työvälineitä oman opiskelun ja hyvinvoinnin tueksi.
  • Opinto- ja uraohjaajat tarjoavat tukea, jos tulevaisuuden suunta tai työelämäkysymykset mietityttävät.
  • Terveyteen ja sairauden hoitoon liittyvää apua saat YTHS:ltä. Tutustu myös YTHS:n erilaisiin ennaltaehkäiseviin materiaaleihin sekä Self-verkkopalveluun.
  • Oulun yliopiston ylioppilaskunta OYY tarjoaa monenlaisia palveluita ja neuvontaa. Harrastejärjestöistä löydät samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä ja uutta potkua vapaa-aikaasi.
  • Nyyti ry tukee opiskelijoiden mielenterveyttä ja hyvinvointia tarjoamalla tietoa ja vertaistukea.
  • Hyvän mielen talo tarjoaa monenlaista neuvontaa, toimintaa ja vertaistukea elämän haasteisiin.
  • Oulun kriisikeskus tarjoaa kriisiapua.
Viimeksi päivitetty: 25.3.2021