Demokratiakasvatuksen filosofia
Demokratiakasvatuksen filosofia (DEMOED) -tutkimusryhmän tavoite on uudistaa deliberatiivisen demokratiakasvatuksen mallia, keskittyen erityisesti ongelmiin jotka juontuvat marginalisoituja ryhmiä koskettavasta yhteiskunnallisesta epäoikeudenmukaisuudesta. Tutkimus pyrkii tuottamaan uuden, myös marginalisoidusta näkökulmasta hyväksyttävän teoreettisen pohjan demokratiakasvatukselle, jota voidaan tulevaisuudessa käyttää perustana opetusuudistuksille jotka tähtäävät demokratian vahvistamiseen yleissivistävän koulutuksen kautta.

Tutkimusryhmän tiedot
Yhteystiedot
Tutkimusryhmän vetäjä
- ProfessoriKatariina Holma
- Apulaisprofessori (Associate Professor, tenure track)
Yhteyshenkilö
Tutkimusryhmän kuvaus
Demokratiakasvatuksen filosofia (DEMOED) tutkii deliberatiivisen demokratiakasvatuksen mahdollisuuksia vastata yhteiskunnallisen epäoikeudenmukaisuuden ja poliittisen polarisaation tuottamiin haasteisiin.