Korpuksia ja tutkimusyksiköitä / Corpora and research centres
Eesti vahekeele korpus (EVKK, Tallinn University)
Centre for English Corpus Linguistic (CECL)
International Corpus of Learner English (ICLE, UCL/CECL)
ASK - Norsk andrespråkskorpus (University of Bergen)
PhD theses on Finnsh learner language and the ICLFI
Spoelman, Marianne 2012: Prior linguistic knowledge matters : the use of the partitive case in Finnish learner language. University of Oulu.
Master's theses on Finnish learner language and the ICLFI
Liiti, Annika 2018: Ruotsinkielisten suomenoppijoiden morfosyntaktisten verbimuotojen virhekäytöt. Oulun yliopisto.
Piri, Olli-Juhani 2017: Morfosyntaktiset objektivirheet oppijansuomessa: korpuspohjainen kuvaus suomenoppijoiden kielitaidon tarkkuuden kehityksestä. Oulun yliopisto.
Kuuluvainen, Helena 2015: Fraseologiset virheet Kansainvälisessä oppijansuomen korpuksessa . Oulun yliopisto.
Haltia, Heidi 2015: Modaaliverbien käyttö oppijansuomessa. Eurooppalaisen viitekehyksen taitotasoilla A2–C2. Helsingin yliopisto.
Varrio, Hanna 2014: Sanoa-verbi fraseologisena yksikkönä oppijansuomessa ja natiivikielessä. Verbin ydin ja täydennysympäristö. University of Oulu.. http://herkules.oulu.fi/thesis/nbnfioulu-201405151395.pdf
Taimisto, Hanna 2014: Taitotasolta toiselle: korpuspohjainen tutkielma vironkielisten suomenoppijoiden verbisanaston kehittymisestä. University of Oulu. http://herkules.oulu.fi/thesis/nbnfioulu-201405291596.pdf
Isohätälä, Jaana 2014: Kielenoppimisympäristön vaikutus oppijansuomen sanastoon. University of Oulu. http://herkules.oulu.fi/thesis/nbnfioulu-201405291585.pdf
Akgül, Anna 2013: Frekventtien adjektiivien kollokaatiot oppijansuomessa ja natiivisuomessa University of Oulu.
Seppälä, Tanja 2012: Oppijansuomen kolligaatit ketjuuntuvissa verbirakenteissa. University of Oulu.
Virtainen, Veera 2011: Minä lienen tullut joskus Suomessa vielä? Venäjänkielisten suomi toisena ja vieraana kielenä -oppijoiden perfektin ja imperfektin omaksumisen ongelmista. University of Jyväskylä.
Kaan, Pirta 2010: Viron- , espanjan- , venäjän- ja kiinankielisten suomenoppijoiden onnistuminen objektin sijavalinnassa. University of Oulu.
Presentations on Finnish learner language and the ICLFI
Brunni, S., Jantunen, J., & Skantsi, V. (2020). Korpusavusteinen virheanalyysi tarkkuuden kehityksestä EVK:n taitotasoilla A2–B2. Puhe Ja Kieli, 39(3), 275-304. https://doi.org/10.23997/pk.76601
Jantunen, Jarmo Harri; Brunni, Sisko 2013: Morphologhy, lexical priming and second language acquisition: A corpus-study on learner Finnish. –Twenty years of learner coprpora recearch : Looking back, moving ahead. In Granger, Sylvianne; Gilquin, Gaetanelle; Meunier, Fanny. Corpora and Language in Use 1. Louvain-la-Neuve.
Jantunen, Jarmo Harri; Brunni, Sisko 2012: Morfologinen priming ja fraseologia vieraan kielen oppimisessa: korpustutkimus oppijansuomesta. - Lähivertailuja 22.
Jantunen, Jarmo Harri 2012: Learner Universals, Learner Corpora and Methodology. LLLC 2012, Oulu.
Jantunen, Jarmo Harri 2012: Linking corpus-driven methodology to annotated and CERF analyzed learner data. A profitable synergy? CTAL 2012 Suzhou.
Määttä, Tuija 2012: Paikallissijojen funktioista ruotsinkielisten alkeistason suomenoppijoiden kirjallisissa tuotoksissa. LLLC 2012, Oulu.
Brunni, Sisko 2012: Pitää-verbi fraseologisena yksikkönä S2-opetuksen näkökulmasta. LLLC 2012, Oulu
Määttä, Tuija 2012: Verbien tulla ja mennä rektioista ruotsinkielisten alkeistason suomenoppijoiden kirjallisissa tuotoksissa. AFinLA 2012, Oulu.
Seppälä, Tanja 2012: Oppijansuomen kolligaatiot ketjuuntuvissa verbirakenteissa. LLLC2012, Oulu.
Jantunen, Jarmo Harri & Brunni, Sisko 2011: Morfologinen priming vieraan kielen oppimisessa: korpustutkimus oppijansuomesta. AFinLA 2011, Joensuu.
Jantunen, Jarmo Harri & Brunni, Sisko 2011: Morphology, lexical priming and second language acquisition: a corpus-study on learner Finnish. LCR2011. 20 years of learner corpus research. Louvain-la-Neuve.
Brunni Sisko 2010: Antaa-verbi fraseologisena yksikkönä. - XXXVII Kielitieteen päivät Helsingissä 20.-22.5.2010.
Spoelman, Marianne 2010: The use of the partitive case in Finnish learner language: The operationalization of foreign language proficiency. AFinLa workshop Methodology in learner corpus research, Vaasa.
Määttä, Tuija 2010: Corpus-based Analysis of how Swedish-speaking students learning Finnish use the local cases in text production. VIRSU symposium, Piliscsaba.
Brunni Sisko 2010: The verb as a phraseological unit. - Congressus XI Internationalis Fenno-Ugristarum. Piliscsaba.
Spoelman, Marianne 2010: The use of the partitive case in Finnish learner language:Estonian, German and Dutch learners learners’ use of partitive subjects. Corpora & Language Dynamics, Helsinki.
Määttä, Tuija 2009: Korpuspohjainen tutkimus ruotsin-kielisten suomenoppijoiden illatiivin ja allatiivi käytöstä kirjallisessa tuotannossa. 4th autumn seminar of Tallinn University.
Määttä, Tuija 2009:Corpus-based Analysis of how Swedish-speaking students learning Finnish use the local cases in text production. SKY: Case in and across languages, Helsinki.
Määttä, Tuija 2008: Korpusanalyysin käytöstä ruotsinkielisten suomenoppijoiden kirjallisten tuotosten tutkimuksessa. Kielitieteen päivät, Vaasa.
Jantunen, Jarmo H. 2008: Corpus-driven analysis of cotextual units of meaning in learner language. New trends in corpus linguistics for language teaching and translation studies, Granada
Kaivapalu, Annekatrin 2008:Miten tutkia lähdekielen vaikutusta oppijankielen universaalina piirteenä? ICLFI Workshop, Tallinn.Jantunen, Jarmo H. 2008: Corpus-driven analysis
Jantunen, Jarmo H. 2008:On a blind date with the data: corpus-driven analysis as a method for studying learner language. 7th EAAL Conference, Tallinn.
Jantunen, Jarmo H. 2008: Minulla on aivan paljon rahaa. - Elementtirakenteita kielenopetukseen? Suomi toisena kielenä ja monikielisyys -konferenssi, Jyväskylä.
Jantunen, Jarmo H. 2007: Haasteita oppijankielen korpusanalyysille: oppijankielen universaalit. Investigating interlanguage corpora: possibilities, problems, needs, Tallinn.
Jantunen, Jarmo H. 2007:Corpus-driven analysis of cotextual patterns in learner Finnish. Learner Corpus Colloquim / CECL, Louvain.
Jantunen, Jarmo H. 2007: Corpus-driven Analysis of Learner Finnish. Nordand, Helsinki.
Jantunen, Jarmo H. 2007: Oppijansuomen piirteitä korpusvetoisesti.Virsu Conference, Joensuu.
Poster presentations on Finnish learner language and the ICLFI
Brunni, Sisko, Jantunen, Jarmo H., Skantsi, Valtteri, Corpus - aided Error Analysis (CEA) of Accuracy and Proficiency in Learner Finnish. Learner Corpus Recearch Conference, Bolzano, Italia. 05.10.2017 (Posteri LCR2017.pdf)
Brunni, Sisko; Airaksinen, Valtteri; Jantunen, Jarmo H. 2016: Accuracy and development of proficiency in Learner Finnish: corpus-based error analysis. EuroSLA 26, Jyväskylä, Suomi. 25.08.2016 (posteri EuroSLA 2016.pdf)
Brunni, Sisko; Airaksinen, Valtteri; Jantunen, Jarmo H. 2016: Kielitaidon tarkkuuden kehitys - korpuspohjainen virheanalyysi. XLIII Kielitieteen päivät, Oulu, Suomi. 25.05.2016 (posteri KTP 2016.pdf)
Brunni, Sisko; Lehto, Liisa-Maria 2014: Kansainvälisen oppijansuomen korpuksen (ICLFI) virheannotointiluokitus. - XLI Kielitieteen päivät, Turku, Turun yliopisto.
Jantunen, Jarmo Harri; Brunni, Sisko; Lehto, Liisa-Maria 2013: Oppijansuomen korpuksen kieliopillisen ja virheannotoinnin ongelmia ja ratkaisuja. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen syyssymposium - AfinLA 2013, Turku, Suomi. 16.11.2013
Lehto, Liisa-Maria; Brunni, Sisko; Jantunen, Jarmo Harri 2013: How to Annotate Morphologically Rich Language? Problems and Solutions. - Learner Corpus Research 2013. Norja, Bergen.
Liisa-Maria Lehto, Sisko Brunni, Jarmo H. Jantunen 2013: Oppijansuomen korpuksen kieliopillisen ja virheannotoinnin ongelmia ja ratkaisuja. - XL Kielitieteen päivät 2013 2. - 4.5.2013 Tampereen yliopisto.
Määttä, Tuija 2011: The influence of teaching materials on texts written by Swedish speaking learners of Finnish. LCR2011. 20 years of learner corpus research. Louvain-la-Neuve.
Spoelman, Marianne 2011: A corpus study on written Finnish learner language: Estonian, German and Dutch learners' use of partitive objects. LCR2011. 20 years of learner corpus research. Louvain-la-Neuve.
Spoelman, Marianne 2010: A corpus study on written Finnish learner language: Estonian, German and Dutch learners’ use of partitive subjects. 9th Teaching and Language Corpora (TaLC) Conference, Brno.
Spoelman, Marianne 2009: The use of the partitive case in Finnish learner language: A corpus study. SKY: Case in and across languages, Helsinki.
Presentations on Estonian learner language
Eslon, Pille 2008: Eesti vahekeele korpuse hetkeseis ja arengusuunad. ICLFI Workshop, Tallinn.
Viimeksi päivitetty: 16.1.2020