Eva Pongracz

Vesi-, energia- ja ympäristötekniikka
Teknillinen tiedekunta

Prof. Eva Pongrácz

Professori Eva Pongrácz on Teknillisen tiedekunnan Vesi, energia ja ympäristötekniikan yksikön varajohtajana. Hän on ympäristötekniikan insinööri, jolle vahva ymmärrys kestävästä kehityksestä. Hänen tutkimuksensa painopisteena on energiasiirtymä ja kiertotalous, kiinnittäen huomiota erityistä arktisiin kysymyksiin. Hän johtaa myös Energia- ja ympäristötekniikan tutkimusryhmää, joka keskittyy älykkäisiin energiajärjestelmiin, uusiutuvaan energiaan, hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen ja kriittisten materiaalien kierrätykseen. Hänellä on laaja yhteistyöverkosto ja projektikokemus pohjoisella periferialla ja arktisella alueella, joka edistää ympäristönsuojelua, hajautettuja energiaratkaisuja ja kestävää aluekehitystä.

Tutkimusaiheet

• kestävyys